Conversie optimalisatie d.m.v. de juiste productomschrijving

Van de soms bijdehante (en grappige) omschrijvingen van Groupon tot de smaakvolle tips van de Albert Heijn en gedetailleerde informatie van Bol.com, succesvolle e-commerce websites weten het. Een goede productomschrijving werkt! Toch lijkt dit nog lang niet een gangbaar besef. Zo vind je nog steeds, ook bij grote merken, alles van minimalistisch tot simpelweg compleet …

Facebook link preview niet zichtbaar? De oplossing.

Even een korte post tussendoor voor een veelvoorkomend probleem: de preview van een link op Facebook die niet zichtbaar wordt. Je hebt het vast al eens meegemaakt, je wil een artikel/website/nieuwsbericht/promotie delen op Facebook delen en het enige dat zichtbaar wordt in de preview is de URL van de pagina die je deelt en kiezen …

Een social media strategie voor meer likes op Facebook

Wie wil het niet? Een populaire pagina op Facebook om zijn/haar bedrijf te promoten. Maar wat maakt het nou dat het ene bedrijf meer likes op Facebook krijgt dan het andere? In dit onderzoek (.pdf) van Buddy Media staan handige tips om je social media strategie voor Facebook op te baseren. Wanneer het beste moment …

Conversie optimalisatie m.b.v. de zoekfunctie op je website.

Komisch om naar te kijken, maar minstens zo leerzaam zijn de ‘Shopping online is meant to be easy’ video’s van Google Analytics. Van on-site zoekresultaten tot landing pagina’s en funnels bieden inzicht in de veelvoorkomende ellende die bezoekers ervaren tijdens het doen van online aankopen. Dit artikel gaat over stap 1 in het doen van …